Pædagogisk arbejde i skolen efter reformen. Fælles skabelse af viden og nye faglige praksisser i samspillet mellem skole- og fritidspædagogiske traditioner (203407)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet har fokus på, hvordan der med udgangspunkt i fælles analyser af eksisterende viden, faglighed og samarbejdsformer i det pædagogiske arbejde i SFO og skole kan udvikles nye praksisser, der bidrager til at udvikle såvel deltagernes faglighed, læringsmiljøet i skolen samt det tværprofessionelle samarbejde omkring børn og undervisning i skolen. Det overordnede formål med projektet er, via et aktionsforskningsinspireret design, at kvalificere pædagogmedhjælpere og pædagogisk til kollektivt at a) undersøge og analysere egen pædagogiske praksis set i lyset af den nye folkeskolereform og de lokale mulighedsbetingelser b) udvikle og afprøve eksperimenter med nye praksisformer, hvor pædagogmedhjælperes og pædagogers viden og faglighed sættes i spil c) bringe egen faglighed i spil i teamsamarbejdet i skolen.

Projektet kaldes også SFO under forandring PUF

Projektet arbejder med både grundforskning og anvendt forskning.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/1415/09/15

Samarbejdspartnere

Emneord

  • professionsuddannelser
  • professionsidentitet
  • Skolereform
  • tværprofessionelt samarbejde

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.