Projektdetaljer
Beskrivelse
Udviklingsprojektet omhandler udvikling af Pædagoguddannelsen og undervisningsmaterialer på fagspor på grunduddannelsens modul 4, 5 og 6. Undervisningsmaterialet udvikles i samarbejde mellem studerende og underviser.
Lægmandssprog
Udviklingsprojektet skal gøre pædagogstuderende klar til at løse udfordringer i samfundet - både lokalt og i verden.
Nøgleresultater
- Kompleksitetsreducering af Verdensmålene er central i forberedelsen af undervisningen. Udvælg gerne få og gå i dybden med dem - eks. efter afdækning af studerendes motivation i Fremtidsværkstedets kritik og utopifase.
- Meningsfuldhed for de studerende i arbejdet med Verdensmålene kræver tid til fordybelse.
- Pædagogstuderende er særligt interesserede i løsning af social ulighed, forebyggelse af fattigdom, kvalitet i uddannelse - herunder undervisning og formidling af bæredygtig dannelse og udvikling til børn og unge, tværprofessionelle partnerskaber, kvalitet i institutioner, fred i verden og ligestilling mellem kønnene. Kort sagt social bæredygtighed.
- Meningsfuldhed for de studerende i arbejdet med Verdensmålene kræver tid til fordybelse.
- Pædagogstuderende er særligt interesserede i løsning af social ulighed, forebyggelse af fattigdom, kvalitet i uddannelse - herunder undervisning og formidling af bæredygtig dannelse og udvikling til børn og unge, tværprofessionelle partnerskaber, kvalitet i institutioner, fred i verden og ligestilling mellem kønnene. Kort sagt social bæredygtighed.
| Status | Afsluttet |
|---|---|
| Effektiv start/slut dato | 01/01/21 → 31/12/22 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- undervisningsmateriale
- verdensmål
- bæredygtig dannelse
- bæredygtig udvikling
- fremtidsværksted
- UBU
- Pædagogen som forandringsagent
- Verdensmål
- Undersøgelsesdesign, teori og metode
- fænomenologi
- fremtidsværksted
- aktionslæring
- interview
- SKUB metoden