Pædagogudannelsen på tværs

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Praksis i pædagoguddannelsen (Introduktion / af Bjørn Hamre og Bodil Høyer. Bjørn Hamre: Praktikken som læringsrum. Lone Cantio: Pædagogens arbejdsfelter. Ida Kornerup: Børn og unge. Mennesker med nedsat funktionsevne / af Birgit Kirkebæk og Ditte Sørensen. Benny Lihme: Mennesker med sociale problemer. Johny Lauritsen: Professioner på tværs. Jens Willer: Pædagogisk udviklingsarbejde og dokumentation. Bachelorprojektet - praksis i uddannelsen til professionsbachelor / af Maria Wahlgreen og Bodil Høyer). Pædagogik (Bjørn Hamre: Introduktion). De faglige discipliners blikke på pædagogik (Bjørn Hamre: Et filosofisk blik på pædagogik. Johny Lauritsen: Et sociologisk blik på pædagogik. Trine Rasmussen: Et antropologisk blik på pædagogik. Jonas Svane: Et psykologisk blik på pædagogik. Jens Willer: Sundhedspædagogik). Livsfasernes betydning for den enkeltes selvdannelse (Jonas Svane: Barndommen - psykologiske perspektiver og pædagogiske udfordringer ; Ungdomslivet - psykologiske perspektiver og pædagogiske udfordringer ; Voksenlivet - psykologiske perspektiver og pædagogiske udfordringer. Anna K. Andreasen: Dannelse af selvet i det sociale samspil). Senmoderne pædagogiske strategier (Lotte Hedegaard-Sørensen: Special- og socialpædagogik i et inkluderende perspektiv. Ida Kornerup: Pædagogiske læreplaner og læring. Jens Willer: Empowerment i et sundhedspædagogisk perspektiv. Vibe Larsen: Interkulturel pædagogik. Johnny Lauritsen: Eksistens og pædagogik). Dansk, kultur og kommunikation (Introduktion / af Maria Wahlgreen og Niels Mors. Niels Mors: Sprog i brug, sproglig udvikling og sprogets mange funktioner. Vivi Andersen: Tegnstøttet kommunikation. Lene Storgaard Brok: Dansk som skriftlig formidling. Maria Wahlgreen: Kommunikation i den pædagogiske praksis. Vibe Larsen: Den flerkulturelle mangfoldighed. Trine Rasmussen: Kulturforstårelse i det pædagogiske arbejde. Niels Mors: Kultur som ramme og værktøj i pædagogisk arbejde. Anna Poulsen: Barnesynsvinklen i bøger og film for børn. Mette Siersted: Fortællinger og æstetisk gods. Bodil Høyer: Livsfortællinger i det pædagogiske arbejde). Individ, institution og samfund (Introduktion / af Maria Wahlgreen og Bodil Høyer. Bodil Høyer: Det pædagogiske arbejde i en offentlig sektor i udvikling ; Identitet og medborgerskab i et samfund i bevægelse. Social arv - et begreb til debat / af Kaj Storgaard Jensen og Helle Kildevang. Ida Kornerup: Internationale konventioner i pædagogisk praksis. Maria Wahlgreen: Institutioner under forandring ; Organisationskulturer i det pædagogiske felt ; Ledelse i pædagogiske institutioner. Jens Willer: Arbejdsmiljø som en integreret del af det pædagogiske arbejde). Linjefagene (Gitte Ladegaard: Linjefagene. Værksted, natur og teknik / af Susanne Østerlund, Lene Hassig Vilslev og Anna K. Andreasen. Susanne Østerlund: Mennesket af, med og mod naturen. Hulen i skoven, konstruktion, magi og udsmykning / af Susanne Østerlund og Lene Hassig Vilslev. Lene Hassig Vilslev: Ritualer - performances indlejrede i større kulturevents. Anna K. Andreasen: Kunstnerisk billedarbejde med de små børn. Udtryk, musik og drama / af Karen Rønne og Mette Siersted. Karen Rønne: Protosprog og performitet. Mette Sierstad: Æstetiske læreprocesser. Sundhed, krop og bevægelse / af Anne Bahrenscheer, Jens Hansen og Jens Willer). Perspektivering (Pædagogens udfordringer i en verden af foranderlighed /af Bodil Høyer og Bjørn Hamre)
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato08/03/1308/03/16

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.