Pædagoguddannelsens bidrag til dannelse af professionsidentitet

Projektdetaljer

Beskrivelse

Vi har været nysgerrige efter om vi kunne finde spor af to aspekter af pædagogisk professionsidentitet: Evnen til at kunne skifte mellem rollerne som udvikler, undersøger og udøver af pædagogisk arbejde samt det at have et fagsprog og kunne ræsonnere pædagogisk. Vores undersøgelse har bestået i dokumentanalyse samt et antal empiriske nedslag i uddannelsen bearbejdet gennem forskellige analysestrategier.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1031/08/12

Samarbejdspartnere

  • VIA (leder)
  • BUPL (Projektpartner)

Emneord

  • dannelse
  • kompetenceudvikling
  • professionsdidaktik
  • professionsidentitet
  • praktik

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.