Projektdetaljer
Beskrivelse
Pagode-metoden er udviklet til studerendes samarbejde om didaktiske overvejelser og aktivitetsplanlægning i pædagogisk natur og udeliv. Den kan også med fordel bruges i forbindelse med udvikling af aktiviteter i andre fagområder, som kræver pædagogiske og didaktiske refleksioner og argumentationer. Metoden kan ligeledes bruges til undervisning af pædagoger på efter- og videreuddannelse som inspiration til didaktisk planlægning og arbejde i personalegruppen.
Den legende tilgang ift. didaktiske principper for Playful Learning er:
1. At skabe fælles forestillinger gennem studerendes samarbejde
2. At vove uforudsigelighed ift. studerendes selvstændige eksperimenteren og argumentation
3. At insistere på meningsfuldhed ift. den pædagogiske kontekst og udvikling af aktiviteter til praksis
Den legende tilgang ift. didaktiske principper for Playful Learning er:
1. At skabe fælles forestillinger gennem studerendes samarbejde
2. At vove uforudsigelighed ift. studerendes selvstændige eksperimenteren og argumentation
3. At insistere på meningsfuldhed ift. den pædagogiske kontekst og udvikling af aktiviteter til praksis
Kort titel | Pagode-metoden |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/01/19 → 31/12/19 |
Links | https://youtu.be/Q4E3o3c0tME?si=YgrIywcGeBuR2Z5x |