Pagode-metoden - til samarbejde om didaktiske overvejelser og aktivitetsplanlægning i pædagogisk natur og udeliv

Projektdetaljer

Beskrivelse

Pagode-metoden er udviklet til studerendes samarbejde om didaktiske overvejelser og aktivitetsplanlægning i pædagogisk natur og udeliv. Den kan også med fordel bruges i forbindelse med udvikling af aktiviteter i andre fagområder, som kræver pædagogiske og didaktiske refleksioner og argumentationer. Metoden kan ligeledes bruges til undervisning af pædagoger på efter- og videreuddannelse som inspiration til didaktisk planlægning og arbejde i personalegruppen.
Den legende tilgang ift. didaktiske principper for Playful Learning er:
1. At skabe fælles forestillinger gennem studerendes samarbejde
2. At vove uforudsigelighed ift. studerendes selvstændige eksperimenteren og argumentation
3. At insistere på meningsfuldhed ift. den pædagogiske kontekst og udvikling af aktiviteter til praksis
Kort titelPagode-metoden
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1931/12/19