Personlige deltagerbaner i grænsefællesskabet mellem pædagoguddannelsen og Østbasen – portrætter af unge rollemodeller og projektstedet Østbasen

  • Klausen, Bodil (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet tager afsæt i og er en videreudvikling af et tidligere projekt, der er beskrevet i bogen: ”Pædagoguddannelsen som aktør i lokalsamfundet” (2012). Med udgangspunkt i en gruppe unge rollemodeller fra et socialt udsat boligområde er formålet at undersøge disse unges personlige deltagerbaner og grænsefællesskabet mellem Pædagoguddannelsen og Projektstedet Østbasen. I første fase af projektet udvikles i samarbejde med Projektstedet Østbasen og unge rollemodeller et rollemodelkoncept, derefter følges implementeringen af dette koncept gennem deltagerobservationer og interviews.

StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato03/09/1231/12/15

Samarbejdspartnere

  • VIA (leder)
  • Andelsboligforeningerne Beringsgaard og Odinsgaard & projektstedet Østbasen, Sundparken i Horsens (Projektpartner)
  • Imagine Horsens – det boligsociale sekretariat (Projektpartner)
  • Ungdomsskolen i Horsens (Projektpartner)

Emneord

  • interkulturelle forhold
  • bolig socialt arbejde
  • Udsatte boligområder
  • sammenhængskraft
  • Frivilligt Socialt Arbejde
  • indvandrerbaggrund
  • praksisfællesskab
  • grænsefællesskaber
  • rollemodeller
  • mangfoldighed
  • velfærdsinnovation
  • tværprofessionelt samarbejde