Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Pædagogers professionsidentitet bygger på både kognitiv og kropslig forankret faglig viden og kompetencer. Dette projekt sætter fokus på det aspekt af den kropsligt forankrede kompetence der kaldes ”kinæstetisk empati”. Gennem projektet designes legende designs, der kan udforske udviklingen og oplevelsen af kinæstetisk empati hos pædagogstuderende, samt hvilke faktorer der opleves fremmende og hæmmende for denne udvikling. Projektet tager afsæt i Design-based researge, Playful Learning, pragmatisme og er baseret på en fænomenologisk tilgang til kroppens betydning for det pædagogiske arbejde.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/04/20 → 30/06/23 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- kinæstetisk empati
- Playful Learning
- Design-Based Research
- Pragmatisme
- fænomenologisk tilgang
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Legende bevægelser i et koreografisk perspektiv: Designbaserede undersøgelser af danse- og bevægelsespraksisser på pædagoguddannelsen
Pedersen, L. D. (Projektleder)
01/04/20 → 20/06/24
Projekter: Projekt › Forskning