Ph.d.-projekt: Skrivedannelse - en undersøgelse af relationen og dynamikken mellem skrivning og dannelse i folkeskolens ældste klasser

  • Bock, Anne (Projektleder)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Formålet med ph.d.-projektet er at undersøge relationen og dynamikken mellem skrivning og dannelse i et eksistentielt perspektiv. Gennem litteraturstudie og interventionsstudie i to 8. klasser vil projektet bidrage til at teoretisk forstå og empirisk belyse skrivedannelse i folkeskolens ældste klasser og pege på lærerens muligheder for at facilitere dette.
Ph.d.-projektet udføres i samarbejde mellem Aarhus Universitet og VIA University College. Vejleder er Dan Ringgaard (AU) og Martin Blok Johansen (VIA). Stipendiet kommer fra Ph.d.-rådet for uddannelsesforskning.
Kort titelSkrivedannelse
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/2131/12/23

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • skrivning
  • dannelse gennem æstetik og kreativitet
  • poesi
  • kreativ skrivning
  • Æstetik, design og medier
  • skrivning
  • poesi
  • dannelse gennem æstetik og kreativitet
  • kreativ skrivning