Projektdetaljer

Beskrivelse

Formålet med projektet er at styrke børns matematiske udvikling ved at øge pædagogernes viden og kompetencer samt udvikle læringsstøttende aktiviteter om matematisk opmærksomhed. Målgruppen er derfor pædagoger i daginstitutioner.

Projektet tager udgangspunkt i dialogisk læsning af billedbøger, da dialogisk læsning udvikler børns sprog, og internationale studier har vist, at dialogisk læsning med fokus på matematik støtter børns udvikling af matematisk opmærksomhed. Endvidere er dialogisk læsning allerede en velkendt aktivitet i danske daginstitutioner. Det at lære at læse billedbøger med matematiske briller på vil være noget, som pædagogerne nemt kan integrere i deres hverdag og fortsætte med at bruge, også efter projektets afslutning.
Kort titelMatematisk opmærksomhed og billedbøger
AkronymPRIMA
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato03/04/2331/03/27

Finansiering

  • Novo Nordisk: 2.700.000,00 kr.