Pilotundersøgelse af heltidsundervisning i ungdomsskolen

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Hvad er det særlige ved heltidsundervisningsskoler og -klasser? Hvilken pædagogisk praksis er blevet udviklet, og hvilke pædagogiske potentialer ligger i skoleformen. De spørgsmål var omdrejningspunkt for en undersøgelse af pædagogiske vilkår, praksis og potentiale i heltidsundervisningen.

    I undersøgelsen så vi på socialisering og læring i heltidsundervisningen belyst ud fra analyse af tre skolers praksis og erfaringer med integration i ungdomsskolen.

    Viden fra projektet er formidlet i bogen: Gitte Miller Balslev, Vibeke Abildskov Hansen og Jens Jakobsen, Ungdomspædagogisk Forsknings- og Udviklingscenter: Pilotundersøgelse af heltidsundervisning i den kommunale ungdomsskole (§33.3-undervisning), 2002.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato02/01/0231/12/02

    Emneord

    • inklusion
    • unge