Projektdetaljer

Beskrivelse

Playful Learning Praxis bygger videre på projektet Playful learning udvikling (2018-2022). I denne projektfase vil fokus være på nationale og lokale udviklingsfællesskaber og partnerskaber på tværs af grund-, videreuddannelse og praksis - med det legende som fælles tematisk ramme for udvikling af pædagogik og didaktik. Projektet bevæger sig dermed ud i praksis med en solid bagage af høj faglighed og handlekompetence i forhold til legende tilgange til læring.
Formålet med projektet er: AT skabe forudsætninger for, at både studerende, pædagoger og lærere i hele Danmark kan udvikle faglige kompetencer, der sætter dem i stand til at udforske, anvende og formidle legens kvaliteter i udviklings- og læreprocesser.

Nøgleresultater

Målsætninger frem mod 2026
+ Børn i danske dagtilbud og skoler oplever pædagogisk kvalitet præget af
innovativ og legende pædagogik, der understøtter deres holistiske udvikling og deres lyst til at lære.

+ Studerende, pædagoger og lærere oplever sammenhæng mellem nye legende læringsstrategier og den daglige pædagogiske praksis i dagtilbud og
skoler.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/01/2331/12/25

Samarbejdspartnere

  • VIA University College (Projektpartner)
  • UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole (Projektpartner)
  • Professionshøjskolen Absalon (Projektpartner)
  • Københavns Professionshøjskole (Projektpartner)
  • LEGO Fonden (Projektpartner) (leder)
  • UC SYD (Projektpartner)