Playful learning research extension

  • Skovbjerg, Helle Marie (Projektleder)
  • Togsverd, Line (Projektdeltager)
  • Pedersen, Oline (Projektdeltager)
  • Jensen, Julie Borup (Projektdeltager)
  • von Seelen, Jesper (Projektdeltager)
  • Snorre Wilms Boysen, Mikkel (Projektdeltager)
  • Lund, Ole (Projektdeltager)
  • Jørgensen, Helle Hovgaard (Projektdeltager)
  • Schrøder, Vibeke (Projektdeltager)
  • Bundsgaard, Jeppe (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Vi er optagede af at udvikle et sprog for leg i uddannelse og udvide forskningsfeltet for leg. Vi undersøger, hvordan legende og eksperimenterende tilgange til læring kan styrke morgendagens pædagoger og lærere.
Vi udforsker legende tilgange til læring i pædagog- og læreruddannelsen som en potentiel katalysator for kulturforandring. Vi undersøger og analyserer handlinger og omstændigheder, der kan fordre eller forhindre kulturforandringer i uddannelserne.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/10/2101/01/25

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • pædagoguddannelse
  • læreruddannelse
  • Leg
  • leg og læring
  • legeteori
  • kultur
  • undervisning
  • professionsdidaktik
  • Designprocesser
  • design based research