Playful Learning UCL

Projektdetaljer

Beskrivelse

UCLs andel af nationalt projekt Playful Learning, der er et samarbejde mellem LEGO-Fonden og UC-sektoren. Projektets vision er at implementere legende tilgange til læring i de danske daginstitutioner og grundskoler. Projektets strategiske indsats er at levere mindset, metoder, underviserkompetencer og curriculære aftryk på læreruddannelsen og pædagoguddannelsen, samt etablere Play Labs. Forventet løbetid: 2019-2024.

Lægmandssprog

Udvikling af legende tilgange til læreprocesser på Pædagoguddannelsen og Læreruddannelsen mhp. udbredelse af legende læring i daginstitutioner og skoler.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/08/1831/12/24

Emneord

  • æstetik og didaktik
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Playful Learning
  • læring
  • æstetiske læreprocesser
  • leg