Projektdetaljer
Beskrivelse
En undersøgelse af kompetencemålsprøverne i LU13 med særligt fokus på prøvernes bidrag til udviklingen af professionelle lærerkompetencer.
Formålet med projektet er at generere viden om sammenhænge mellem prøveformer og udvikling af lærerkompetencer hos de lærerstuderende – med henblik på at udvikle prøveformer, der i videst muligt omfang bidrager til at fremme professionelle lærerkompetencer. Projektet er et pilotprojekt - et første projekt, der sidenhen kan danne grundlag for og følges op af forsknings- og udviklingsarbejder i læreruddannelsens prøvepraksis set ud fra professionsdidaktiske perspektiver.
Pilotprojektets undersøgelse er designet som dokument- og teoristudier, der tilsigtes at danne grundlag for efterfølgende projekter.
Formålet med projektet er at generere viden om sammenhænge mellem prøveformer og udvikling af lærerkompetencer hos de lærerstuderende – med henblik på at udvikle prøveformer, der i videst muligt omfang bidrager til at fremme professionelle lærerkompetencer. Projektet er et pilotprojekt - et første projekt, der sidenhen kan danne grundlag for og følges op af forsknings- og udviklingsarbejder i læreruddannelsens prøvepraksis set ud fra professionsdidaktiske perspektiver.
Pilotprojektets undersøgelse er designet som dokument- og teoristudier, der tilsigtes at danne grundlag for efterfølgende projekter.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/14 → 31/12/15 |
Emneord
- professionsdidaktik
- evaluering
- prøvedidaktik
- kompetencemålsprøver
- professionsuddannelser
- læreruddannelse
- undervisningsfag
- kompetencer