Praksistilknytning med fokus på samskabelse og entreprenørskab

Projektdetaljer

Beskrivelse

I projektet indgår studerende fra pædagoguddannelsens specialisering Skole- Fritid i et udviklende samspil med praksis (konkret kulturinstitutionen Xeneriet samt lærere og elever i folkeskolen.
Projektet indeholder følgende hovedaktiviteter:
: eksperimenter, der genererer undervisningsmateriale under åben skole, der kombinerer faglige mål og drama som læringsform.
: Beskrivelse af model for udviklende praksissamarbejde i specialiseringsmodulerne

Projektet er tæt forbundet med undervisningen i specialiseringsmodulerne, og retter sig mod såvel modulernes kompetencemål, samt praktikkernes kompetencemål. .

Lægmandssprog

Projektet er funderet i et samarbejde mellem kulturinstitutionen Xeneriet og specialisering skole - fritid på pædagoguddannelsen i Jelling. Projektet er opbygget over en række eksperimenter, hvor der generes undervisningstilbud til folkeskoler under "Åben skole" . Undervisningstilbuddene kombinerer fag, drama som didaktik, og understøttelse af elevers forudsætninger for at udvikle innovative og entreprenørielle kompetencer. Erfaringerne fra eksperimenterne opsamles og konkretiseres til "model for udviklende praksissamarbejde"

Nøgleresultater

Læringsforløb gennemført i 8 folkeskoleklasser, fra 4. - 8. årgang
Projektbaseret modulforløb med specialiseringsretning skole- fritid gennemført på hhv. modul 8 og modul 12
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/05/1822/12/18

Samarbejdspartnere

  • Xeneriet, Vejle Kommune (Projektpartner) (leder)

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • folkeskole
  • undervisningsforløb
  • Drama som læringsform
  • didaktik
  • historiedidaktik
  • Børn og unge
  • folkeskole
  • studerendeinddragelse
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • samarbejde med praksis
  • samarbejde
  • samskabelse