Projektdetaljer
Beskrivelse
Som en del af projektet ProfessionsKapacitet er der i et samarbejde mellem UCN/CFU og Aalborg Kommune udarbejdet fem delprojekter, hvor omdrejningspunktet har været it-didaktisk kompetenceudvikling. Projektet ”Æstetiske læreprocesser” er et af disse femdelprojekter og skal ses i sammenhæng med de øvrige fire.
Delprojektet på Kærbyskolen har til formål at udvikle lærerens it-didaktiske kompeten-cer, således at de kan understøtte eleverne i at tilegne sig faglig viden gennem æstetiske lærerprocesser. Eleverne udtrykker sig på forskellige måder ved hjælp af apps og lig-nende. Delprojektet fokuserer på, hvordan digital kreativitet kan gøre en forskel for ele-vernes læring.
Der tages udgangspunkt i Børnenes U-landskalender. Der hentes inspiration fra materia-let om Burkina Faso ved hjælp af forskellige digitale medier. De indtryk, som eleverne får, skal komme til udtryk ved arbejdet med æstetiske læreprocesser. Eleverne skal ar-bejde med drama, madkundskab og billedkunst. Dokumentation via iPads eksempelvis film, apps m.m. Det er desuden målet at projektet kobler digital teknologi med duft, smag og bevægelse i æstetiske læreprocesser, der overskrider de logiske læreprocesser som skoleopgaver ofte opbygges af.
Delprojektet på Kærbyskolen har til formål at udvikle lærerens it-didaktiske kompeten-cer, således at de kan understøtte eleverne i at tilegne sig faglig viden gennem æstetiske lærerprocesser. Eleverne udtrykker sig på forskellige måder ved hjælp af apps og lig-nende. Delprojektet fokuserer på, hvordan digital kreativitet kan gøre en forskel for ele-vernes læring.
Der tages udgangspunkt i Børnenes U-landskalender. Der hentes inspiration fra materia-let om Burkina Faso ved hjælp af forskellige digitale medier. De indtryk, som eleverne får, skal komme til udtryk ved arbejdet med æstetiske læreprocesser. Eleverne skal ar-bejde med drama, madkundskab og billedkunst. Dokumentation via iPads eksempelvis film, apps m.m. Det er desuden målet at projektet kobler digital teknologi med duft, smag og bevægelse i æstetiske læreprocesser, der overskrider de logiske læreprocesser som skoleopgaver ofte opbygges af.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 02/10/17 → 28/02/18 |
Samarbejdspartnere
- Aalborg Kommune (leder)
- Kærby Skole (Projektpartner)
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning