Projektdetaljer
Beskrivelse
Fra ministeriel side er der tildelt Sygeplejerskeuddannelserne i Danmark midler til initiativer, der kan bidrage til at styrke overgangen mellem teori- og praktik-perioder. Sygeplejerskeuddannelsen i UCL har del i disse, og startede processen i efter-året 2020 med et kick-off seminar, hvor problematikker ift. overgange mellem teori og praksis blev identificeret og tematiseret.
Der er nedsat en styregruppe bestående af repræsentanter fra samarbejdspartnerne i klinikken, Sygeplejerskeuddannelsen i UCL og studerende. Styregruppen har besluttet, at der skal arbejdes videre med to indsatsområder; henholdsvis ’Styrkelse af professionsfag-lig identitet’ og ’Én sammenhængende uddannelse’. Indsatserne skal øge de studerendes læringsudbytte og sikre en styrkelse af overgange mellem deres studie- og praktikperioder, således at de studerende oplever en større sammenhæng.
Der nedsættes to projektgrupper ift. indsatsområderne mhp. initiativer, der kan iværksættes, og som vil kunne implementeres i normal drift. Projektgruppen skal konkret udvikle, afprøve og evaluere en eller flere indsatser med tilknyttet følgeforskning. Initiativerne involverer repræsentanter fra begge læringsarenaer og studerende.
Der er nedsat en styregruppe bestående af repræsentanter fra samarbejdspartnerne i klinikken, Sygeplejerskeuddannelsen i UCL og studerende. Styregruppen har besluttet, at der skal arbejdes videre med to indsatsområder; henholdsvis ’Styrkelse af professionsfag-lig identitet’ og ’Én sammenhængende uddannelse’. Indsatserne skal øge de studerendes læringsudbytte og sikre en styrkelse af overgange mellem deres studie- og praktikperioder, således at de studerende oplever en større sammenhæng.
Der nedsættes to projektgrupper ift. indsatsområderne mhp. initiativer, der kan iværksættes, og som vil kunne implementeres i normal drift. Projektgruppen skal konkret udvikle, afprøve og evaluere en eller flere indsatser med tilknyttet følgeforskning. Initiativerne involverer repræsentanter fra begge læringsarenaer og studerende.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/09/20 → 31/10/22 |