Projekt Playful Learning UCL

Projektdetaljer

Beskrivelse

UCLs andel af det nationale udviklingsprojekt Playful Learning, der er et samarbejde mellem LEGO-Fonden og UC-sektoren. Det nationale projekts vision er at udvikle og udbrede legende tilgange til læring i praksisfelterne for pædagoger og lærere.
UCL's projekt leverer underviserkompetencer og curriculære aftryk på læreruddannelsen og pædagoguddannelsen, samskabelse med praksisfeltet gennem udviklingsfællesskaber samt etablering og udvikling af UCL's Play Labs.
Projektets løbetid: 2019-2027.

Lægmandssprog

Udvikling af legende tilgange til læreprocesser på Pædagoguddannelsen, Læreruddannelsen, EVU og CFU mhp. udbredelse af legende læring i læreres og pædagogers praksisfelter.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/08/1831/12/27

Samarbejdspartnere

  • LEGO
  • Professionshøjskolerne DK (leder)

Emneord

  • æstetik og didaktik
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Playful Learning
  • læring
  • æstetiske læreprocesser
  • leg