Projekt Samskabt uddannelse i og med kunst og æstetik - et forsknings-og udviklingsprojekt i Legekunst

Projektdetaljer

Beskrivelse

Dette forsknings-og udviklingsprojekt er et underprojekt i ét ud af otte delprojekter i det nationale projekt LegeKunst (2019-2023). Forskningsdelen i Legekunst har som mål at skabe viden om kunst og leg som dannende, samt at pædagoger udvikler et sprog for, hvad der sker, når 3-6 årige beskæftiger sig med kunst og æstetik. . Det er i Legekunst ligeledes et mål, at projekterne skal ske i samskabelse mellem institutioner, kunstnere, pædagogstuderende og forskere (Kulturprinsen u.å. a). Derfor er samskabelse og hhv. samproduktion et væsentligt omdrejningspunkt for nærværende projekt. Undersøgelsens fokus er undervisning i og med kunst og æstetik i pædagoguddannelsen, og hvordan studerende og undervisere på pædagoguddannelsen, lokale kunst-og kulturinstitutioner, samt daginstitutionspersonale samskaber kunstoplevelser i en kulturfestival for børn.
Det nationale Legekunstprojekt indgår i kulturfestivalen, idet udvalgte daginstitutioner i samarbejde med pædagogstuderende inddrager sommerfuglemodellen fra Legekunstprojektet (Kulturprinsen u.å. b).
Kort titelSamskabt uddannelse
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/09/1901/11/21

Samarbejdspartnere

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Samskabelse
  • pædagoguddannelse
  • samproduktion
  • kulturinstitution
  • museumsundervisning
  • bibliotek
  • daginstitution
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • pædagog
  • formidling
  • æstetik
  • dannelse
  • kunst og læring

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.