Refleksiv praksislæring - indsatsområde Læringsaktiviteter

Projektdetaljer

Beskrivelse

Sigtepunktet er, at Refleksiv praksislæring bliver et aktiv for professionsstuderende, -undervisere og -udøvere til at lære af, udvikle, forbedre og forandre praksis – en praksis både i professionerne og i professionsuddannelserne.

Samarbejde med AAU
En gruppe bestående af studerende og ansatte fra UCN og en spiludvikler fra Aalborg Universitet har udviklet spillet, som er blevet afprøvet i forskellige udgaver i 2015. Spillet er samlet omkring en række dilemmaspørgsmål om at være studerende, om studieaktivitet og i det hele taget om, hvordan man bedst studerer på en professionshøjskole, hvor for eksempel sammenhængen mellem teori og praksis er uhyre central i studiet.

Udvikling af dialogspil om Refleksiv praksislæring
Dialogspillet om Refleksiv praksislæring skal hjælpe nye studerende til at blive mere bevidste om at sætte mål for deres studieintensitet og deres læringsstil. De skal kort sagt blive bevidste om, hvordan de bliver gode studerende på UCN. Spillet er primært målrettet nye studerende, men kan også bruges af nuværende studerende, som led i en forventningsafstemning med fx studiekammerater. Det er målet, at den endelige udgave af dialogspillet lanceres i forbindelse med studiestart vinter 2016.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/1401/12/16

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Refleksiv praksislæring