Relationspædagogik i et inkluderende perspektiv - et udviklingsprojekt på tværs af teori og praksis

Projektdetaljer

Beskrivelse

Pædagogstuderende i Jelling fra årgang 09 har i 6. og 7. semester deltaget i projektet og har fået viden og erfaringer med relationsarbejde og inklusion – set fra barnets perspektiv. De har læst vigtig teori, været ude i daginstitutioner og iagttage ud fra analytiske perspektiver – og deltaget i drøftelser med pædagoger, undervisere og forsker Ane Qvortrup.
”Formålet var udvikling af viden om relationspædagogik- såvel i praksisfeltet, som hos vores studerende. Vi ønskede at supplere relationspædagogikken med et inkluderende perspektiv, der tager højde for, at børn er forskellige og derfor bidrager med forskellige ressourcer til fællesskabet.”
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1231/12/13

Samarbejdspartnere

  • UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole (leder)
  • Danmarks Pædagogiske Universitet (Projektpartner)
  • Havnely, Vejle Kommune (Projektpartner)
  • Skov og Idrætsinstitutionen Bøllen, Randbøl (Projektpartner)
  • Onkel og Tante, Rugsted (Projektpartner)

Emneord

  • pædagogisk arbejde
  • relationer
  • inklusion
  • pædagogiske indsatser
  • voksen barn relation
  • barn barn relation
  • barn fællesskab relation
  • deltagelsesmuligheder
  • venskaber
  • fællesskaber