Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Ph.d. projektet beskæftiger sig med udskolingselevers interesse i fysik/kemi. Ambitionen er at undersøge, hvorvidt relevansinterventioner i undervisningen kan bidrage til at øge elevernes interesse i fysik/kemi. Desuden er vi interesserede i at undersøge om den eventuelle øgning af elevernes interesse har betydning for deres faglige præstationer i fysik/kemi.
Projektet har karakter af et felt-eksperiment, hvor eleverne udfører en række skrive- og refleksionsøvelser, der skal styrke deres selvstændige refleksion over fysik/kemis relevans for deres liv og hverdag. Hypotesen er, at refleksion over relevans fører til større interesse især hos elever med lille interesse og ringe forventning om mestring i fysik/kemi.
På den måde kan projektet bidrage til større forståelse for og indsigt i udskolingselevers interesseudvikling og potentielt bidrage til en øgning af interessen i fysik/kemi.
Projektet har karakter af et felt-eksperiment, hvor eleverne udfører en række skrive- og refleksionsøvelser, der skal styrke deres selvstændige refleksion over fysik/kemis relevans for deres liv og hverdag. Hypotesen er, at refleksion over relevans fører til større interesse især hos elever med lille interesse og ringe forventning om mestring i fysik/kemi.
På den måde kan projektet bidrage til større forståelse for og indsigt i udskolingselevers interesseudvikling og potentielt bidrage til en øgning af interessen i fysik/kemi.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/03/18 → 28/02/21 |
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Professionsudvikling og uddannelsesforskning
Dau, S. (Projektleder), Kirkegaard, P. O. (Projektleder) & Geisnæs, D. (Projektleder)
01/01/14 → 01/01/22
Projekter: Projekt › Forskning