Projektdetaljer
Beskrivelse
Forskningsprojekt om anvendelse af rollespil som didaktisk platform for fagenes undervisning i folkeskolen. Rollespil er defineret ved en æstetisk elevinvolverende tilgang, hvor et fastlagt game set-up og en narrativ ramme lader eleverne møde faglige udfordringer i faste rollekonstellationer. Projektet hviler på analyser af forsøg i folkeskolen, efterskolen og har været afprøvet af lærerstuderende i praktik. Centrale resultater i afprøvningen er, at den didaktiske tilgang virker motiverende i kraft af spilelementet, og især drengene har vist stor interesse. Tillige viser forsøg i efterskolen, at såkaldt 'skæve' børn med diagnoser ofte har meget stort læringsudbytte af rollespil
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/13 → 30/06/14 |
Links | http://rolle-spil.com/velkommen/ |
Samarbejdspartnere
- VIA (leder)
- Aalborg Universitet (Projektpartner)
Emneord
- æstetiske læreprocesser
- innovativ undervisning
- didaktik
- narrativitet