Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet vil undersøge og afdække sammenhængen mellem rum og dialog i børnehaven. Projektet vil også kvalificere, dvs. forsøge at pege på måder at skabe rum og rammer på som muliggør dialog og optimerer sproglig udvikling. Overordnet spørgsmål vil være: hvordan og i hvilke rum fremmes kommunikativt samspil - både børn og børn imellem, og mellem børn og voksne - og hvor og hvordan får dialogen de bedste rammer og rumlige vilkår i daginstitutionen?
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/05/14 → 18/12/15 |
Links | http://www.viauc.dk/hoejskoler/psh/videncentre/sprog-laesning-og-laering/sprogmiljoer/Sider/sprogmiljoeridaginstitutionerogskole.aspx |
Emneord
- sproglig udvikling
- rum
- dialog
- indretning i børnehaven
- interaktion
- børn
- rum og indretning
- børnehave
- daginstitution
- dialog
- sprogstimulering
- børnehavebørn
- indretning af daginstitution
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.