Samskabelse og udvikling af T-shaped lærere – et perspektiv på entreprenørskabsundervisning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Rapporten omhandler projekt ”Intraprenørskab og produktudvikling for skoletjenester”, der har været gennemført på læreruddannelsen i Aarhus i perioden april 2012 til april 2013. Essensen af projektet har været, at studerende skaber værdi i omverdenen, mens de lærer. Dette er sket i entreprenørielle samskabelsesprocesser mellem undervisere, studerende og eksterne aktører. De eksterne aktører har været AffaldVarme, Aarhus Kommune og Væksthusene v/Science Museerne, Aarhus Universitet, der havde et reelt behov for innovation af praksis i deres skoletjenester.

Rapporten deler projektets effekter og resultater samt erfaringsgrundlag for at skabe forståelse for og udvikle praksisser til entreprenørskabsundervisning på læreruddannelsen. Rapportens indhold og form er udarbejdet, så den kan være inspirerende læsning til undervisere på læreruddannelsen, undervisere på tværs af andre velfærdsuddannelser og andre faglige felter, men som har det til fælles, at de er nysgerrige efter og interesserede i at eksperimentere med entreprenørskabsundervisning.

StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/1201/05/13

Emneord

  • entreprenørskabsundervisning