Samskabende pædagogik - mod nye deltagelsesmuligheder for børn og unge på kanten

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Projektet har fokus mod, at pædagogikken i fritidsinstitutionerne ikke lukke sig om sig selv, men nu skal tænke sig selv på nye måder i forhold til dens nye betingelser og handlemuligheder. Derfor rettes i dette projekt fokus mod, hvordan man bl.a. i lyset af den åbne skole kan udvikle fleksible skoletilbud, som har fokus på at imødekomme de unges ønsker om en socialt orienteret og imødekommende skolekultur, hvor de har mulighed for at være aktive deltagere i deres eget liv og bliver respekteret som sådanne.

    Projektet sigter derved overordnet mod at udvikle systematisk forskningsbaserede handleberedskaber for en tidlig tværgående og samskabende indsats i og omkring skolen målrettet 10-14 årige.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/01/1601/07/17

    Samarbejdspartnere

    Emneord

    • pædagogisk arbejde
    • inklusion
    • socialt udsatte

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.