Samspillet mellem medier og samfundsøkonomi

  • Thøis Madsen, Poul (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet består af to dele. En teoretisk del, der reviewer den eksisterende forskning i mediernes økonomidækning, årsagerne hertil og konsekvenserne heraf. En empirisk del, der søger at udfylde dele af det videnshul, som reviewet har afdækket: den manglende viden om mediebrugernes eget valg af økonomiske nyheder og mulige politiske og økonomiske reaktioner som følge heraf. Analysen sker på baggrund af økonomiske nyheder fra Facebook, som er delt, liket eller kommenteret
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato04/01/16 → …

Emneord

  • Erhvervsliv, handel og økonomi
  • Medieforbrug
  • Medier, kommunikation og sprog
  • Økonomi
  • Facebook

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.