Projektdetaljer

Beskrivelse

SCI-VI SEMINAR LISBON
25 October 2022 // 18-21h // NOVA FCSH Lisbon, Portuga
Sci-Vi-seminaret introducere videnskabelig visualiseringsproduktion som en samarbejdsproces. Arrangementet vil blive afholdt af NOVA University Lissabon, med støtte fra iNOVA Media Lab og IC NOVA, og Sci-Vi Initiative (fra The Animation Workshop, VIA UC, Viborg, Danmark) den 25. oktober 2022 i Lissabon, Portugal . Sci-Vi Initiative tilbyder de Science Communication MA-studerende (En fælles kandidatuddannelse mellem FCSH/NOVA og ITQB/NOVA) en tre timer lang workshop med oplæg kombineret med konsultation og gruppediskussion om de studerendes aktuelle forskningsprojekter. Seminaret introducerer videnskabs visualiseringsmuligheder og samarbejdsmuligheder med animationsindustrien. Sci-Vi Initiative Team har otte års erfaring med at producere videnskabelige animationer og fem år med at skabe konferencer,seminarer og workshops, hvor vi faciliterer brobygningen mellem visuelle historiefortællere og videnskabsforskere. Sci-Vi-kerneteamet er baseret i Danmark (Sia Søndergaard og Peter Vistisen) og i Portugal (Ágota Végső). På seminaret er yderligere inviteret to animatorer fra Sci-Vi Community (Mette Ilene Holmriis og Zsuzsanna Kreif), som har arbejdet på adskillige videnskabelige projekter i løbet af året, blandt andet Sci-Vi TED-Ed-samarbejdet.

Nøgleresultater

Med seminaret i Lissabon undersøger Sci-Vi-teamet formatet i forhold til at udbrede dette format på andre universiteter og professionshøjskoler.
Kort titelSci Vi Seminar
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato25/10/2225/10/22

Samarbejdspartnere

Emneord

  • Medier, kommunikation og sprog
  • science visualization

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • Sci- Vi Community

    Søndergaard, S. (Projektleder), Sabra, J. B. (Projektdeltager), Végső, Á. (Projektdeltager) & Vistisen, P. (Projektleder)

    01/01/1801/01/25

    Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation