Selvevaluering på efterskole

Projektdetaljer

Beskrivelse

Hvilken rolle kan fællesskabet spille for unges erfaring med efterskolen? Hvad forstår elever og lærere ved fællesskab?

Vejstrup Ungdomsskole har i samarbejde med Ungdomspædagogisk Viden og Udviklingscenter ved University College Lillebælt gennemført et selvevalueringsforløb, som med udgangspunkt i disse spørgsmål satte fokus på

- Elevernes tilvalg eller fravalg af skolen
- Skolens værdigrundlag
- Anvendelsen af begrebet fællesskab og
- Forventninger til skoleforløbet fra kommende elever og deres forældre.

En vigtig indsats i projektet var at foretage en afdækning af kommende elevers og forældres forventninger til et skoleophold på Vejstrup Ungdomsskole, en undersøgelse af elevernes oplevelser midtvejs i forløbet samt deres erfaringer ved afslutningen af opholdet på skolen.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/0531/12/06

Samarbejdspartnere