Projektdetaljer
Beskrivelse
Samarbejde med Menighedsbørnehaven Rahbek, Frederiksberg Kommune. Undersøgelse og udvikling af semiotik som metode til kvalificering af den pædagogiske praksis, konkret i forhold til børnehavebarnets tvær æstetiske læreprocesser (billed- og verbalsprog). Nøgleord: kulturanalyse, kognitiv semiotik, socio-kulturel læring (situeret læring, guided participation, interaktionisme m.fl.), voksendeltagelse, æstetiske læreprocesser, fiktionskompetence, narrativitet, pædagogiske læreplaner.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 03/01/05 → 03/01/08 |
Samarbejdspartnere
- Københavns Professionshøjskole (leder)
- Menighedsbørnehaven Rahbek (Projektpartner)
Emneord
- børnekultur
- læring
- æstetiske læreprocesser
- børnehaver
- sprogudvikling