Semiotik som metode til kvalificering af børnehavebarnets tværæstetiske læreprocesser

  • Vöge, Lasse (Projektdeltager)
  • Zoffmann, Merete (Projektdeltager)

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Samarbejde med Menighedsbørnehaven Rahbek, Frederiksberg Kommune. Undersøgelse og udvikling af semiotik som metode til kvalificering af den pædagogiske praksis, konkret i forhold til børnehavebarnets tvær æstetiske læreprocesser (billed- og verbalsprog). Nøgleord: kulturanalyse, kognitiv semiotik, socio-kulturel læring (situeret læring, guided participation, interaktionisme m.fl.), voksendeltagelse, æstetiske læreprocesser, fiktionskompetence, narrativitet, pædagogiske læreplaner.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato03/01/0503/01/08

    Samarbejdspartnere

    Emneord

    • børnekultur
    • læring
    • æstetiske læreprocesser
    • børnehaver
    • sprogudvikling