Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet består i at udvikle en toning af læreruddannelsen for arbejdet med teknologiforståelse og entreprenørskab. Med udgangspunkt i en 'klynge' af tre hold studerende på første årgang af læreruddannelsen, tager projektet form dels som en del af undervisningen i det obligatoriske modul ' lærer i skolen' og dels i workshops i VIAs studentervæksthus.
Det tages i undervisningen udgangspunkt i en forståelse af vigtigheden for, at der kommer lærere ud i skolen, der har kompetencer inden for teknologiforståelse og entreprenørskab. Som et fælles element i teknologiforståelse og entreprenørskab, arbejder de studerende i klyngen med værdiskabelse og elevcentreret undervisning. Samtidig er der fokus på at skabe værdi med digitale teknologier som en vej til bedre at forstå de værdier, der er indlejrede i sådanne digitale teknologier. I projektet "SKAB! dig en entreprenøriel lærerprofil” er der særligt fokus på, at de studerende får øje på sig selv som et "entreprenørielt potentiale".
Det tages i undervisningen udgangspunkt i en forståelse af vigtigheden for, at der kommer lærere ud i skolen, der har kompetencer inden for teknologiforståelse og entreprenørskab. Som et fælles element i teknologiforståelse og entreprenørskab, arbejder de studerende i klyngen med værdiskabelse og elevcentreret undervisning. Samtidig er der fokus på at skabe værdi med digitale teknologier som en vej til bedre at forstå de værdier, der er indlejrede i sådanne digitale teknologier. I projektet "SKAB! dig en entreprenøriel lærerprofil” er der særligt fokus på, at de studerende får øje på sig selv som et "entreprenørielt potentiale".
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/04/20 → 01/04/21 |
Samarbejdspartnere
- Kochs Skole (leder)
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- teknologiforståelse
- entreprenørskab
- værdiskabelse