Projektdetaljer
Beskrivelse
This study contributes with evidence-based
knowledge about didactical practices and potential
health benefits of the unique Scandinavian
outdoor kindergartens compared to traditional
education for small children.
knowledge about didactical practices and potential
health benefits of the unique Scandinavian
outdoor kindergartens compared to traditional
education for small children.
Lægmandssprog
Fokus vil være på, hvordan de professionelle kan arbejde med at fastsætte mål, planlægge, igangsætte, dokumentere og evaluere risikofyldte lege og bevægelsesaktiviteter i børns legemiljø, ude i skovbørnehaven og hjemme på legepladsen.
Nøgleresultater
Viden om uderummets didaktiske muligheder, den risikofyldte leg med betydning for motorisk-, personlig- og social kompetence og læring
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/02/20 → 31/12/21 |
Samarbejdspartnere
- Parker Instituttet (Projektpartner) (leder)
Emneord
- Børn og unge