Projektdetaljer
Beskrivelse
Formålet med projektet er at få produceret en række materialer og modeller, som SKP-instruktører kan benytte i deres praksis på erhvervsskoler.
Med de ændrede konjunkturer i det private erhvervsliv står erhvervsskolerne overfor en situation, hvor SKP-undervisningen ekspanderer, men hvor tidligere SKP-instruktører ikke mere er i systemet. Derfor skal adskillige skoler i disse år til at gentablere de SKP-afdelinger, der blev bygget op i slutningen af 80’erne/første halvdel af 90’erne. Udgangspunktet for denne genetablering er, at SKP-undervisningen på erhvervsskolerne i så høj grad som muligt skal ligne oplæringen (oplæringsformer) i virksomheder. Dette er den aktuelle udfordring, som dette projekt sætter fokus på med udarbejdelsen af materiale, der kan inspirere og understøtte god praksis.
Dette projekt beskæftiger sig dels med udvikling af inspirationsmateriale til skolerne i forbindelse med udviklingen af god pædagogik i skolepraktikken og dels med etableringen af en virksomhedslignende kultur i SKP-miljøet, herunder de strukturelle forhold på skolerne i forbindelse med skolepraktik. Projektet vil ligeledes arbejde action-learning orienteret med konkrete aktiviteter på interesserede erhvervsskoler. I den grad det er muligt og relevant vil it blive inddraget i SKP-projektet.
Med de ændrede konjunkturer i det private erhvervsliv står erhvervsskolerne overfor en situation, hvor SKP-undervisningen ekspanderer, men hvor tidligere SKP-instruktører ikke mere er i systemet. Derfor skal adskillige skoler i disse år til at gentablere de SKP-afdelinger, der blev bygget op i slutningen af 80’erne/første halvdel af 90’erne. Udgangspunktet for denne genetablering er, at SKP-undervisningen på erhvervsskolerne i så høj grad som muligt skal ligne oplæringen (oplæringsformer) i virksomheder. Dette er den aktuelle udfordring, som dette projekt sætter fokus på med udarbejdelsen af materiale, der kan inspirere og understøtte god praksis.
Dette projekt beskæftiger sig dels med udvikling af inspirationsmateriale til skolerne i forbindelse med udviklingen af god pædagogik i skolepraktikken og dels med etableringen af en virksomhedslignende kultur i SKP-miljøet, herunder de strukturelle forhold på skolerne i forbindelse med skolepraktik. Projektet vil ligeledes arbejde action-learning orienteret med konkrete aktiviteter på interesserede erhvervsskoler. I den grad det er muligt og relevant vil it blive inddraget i SKP-projektet.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/10 → 31/12/10 |
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.