Projektdetaljer
Beskrivelse
Skrivedidaktik i alle fag er et projekt på Gåsetårnskolen i Vordingborg. Formålet med projektet er at styrke faglæreres bevidsthed om skriftlighedens betydning for elevers læring. Projektet tilrettelægges som et aktionslæringsforløb, hvor lærerne udvikler egen skrivedidaktik i tæt samarbejde med fagkolleger på skolens afdelinger.
Gennem projektforløbet udvikles en lokalt forankret skrivedidaktik, der tager udgangspunkt i de lokale kulturer på de fire afdelinger på skolen. Skrivedidaktikken danner grundlag for, at lærere, vejledere og ledelse kvalificerer deres arbejde med at forberede, gennemføre og evaluere skriftlighed i alle fag. En lokalt forankret skrivedidaktik skal styrke elevernes skriftlige kompetencer i fagene og udvikle læreres, vejlederes og lederes samarbejde om skrivning i fagene.
Gennem projektforløbet udvikles en lokalt forankret skrivedidaktik, der tager udgangspunkt i de lokale kulturer på de fire afdelinger på skolen. Skrivedidaktikken danner grundlag for, at lærere, vejledere og ledelse kvalificerer deres arbejde med at forberede, gennemføre og evaluere skriftlighed i alle fag. En lokalt forankret skrivedidaktik skal styrke elevernes skriftlige kompetencer i fagene og udvikle læreres, vejlederes og lederes samarbejde om skrivning i fagene.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/04/20 → 01/07/22 |
Links | https://www.videnomlaesning.dk/projekter/skrivedidaktik-i-alle-fag/ |
Samarbejdspartnere
- Gåsetårnsskolen, Vordingborg Kommune (Projektpartner)
- Nationalt Videncenter for Læsning (leder)