Social inklusion – fra fjernundervisning under Covid 19 krisen til udvikling af undervisning med blended learning på Erhvervsuddannelser

Projektdetaljer

Beskrivelse

Med afsæt i nedlukningen under Covid-krisen i foråret 2020, hvor elever i ungdomsuddannelserne modtog fjernundervisning, synkront og asynkront, undersøger projektet, hvilken betydning fjernundervisning har for den sociale inklusion på ungdomsuddannelserne. Antagelsen er, at forskellige grupper af unge kan opleve styrker og svagheder ved fjernundervisning. Der kan være elever, som mangler motivation og faglig støtte, men der kan også være elever, som lettere kan deltage og lære, fordi det sociale rum er et andet, og indhold og tempoet kan tilpasses den enkeltes behov. Med afsæt i kvalitative forskningsmetoder afdækkes, hvorledes disse erfaringer kan anvendes fremadrettet i både blended learning og mere traditionel face to face undervisning.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato30/07/2030/04/21

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • covid-19
  • blended learning
  • Børn og unge
  • inklusion
  • Uddannelse, professioner og erhverv