Projektdetaljer
Beskrivelse
Sigtet med projektet er at udvikle et didaktisk design for for et nyt valgmodul i Socialt Entreprenørskab på Læreruddannelsen i Aarhus. Modulet skal give lærerstuderende mulighed for at tone deres profil i en entreprenøriel retning, hvilket vil være en ny form for professionalitet i tilknytning til lærerprofessionen. Toningen vil medvirke, at de studerende kvalificeres til at være effektuelle (Sarasvathy, 2012) inden for feltet socialt entreprenørskab, hvilket er et felt, der også er behov for i aftagerfeltet, skolen.
En toning, som vi også har en formodning om, vil være med til at styrke studerendes (samfunds) engagement, hvilket vi igen formoder vil kunne have en "smittende" effekt på elevernes engagement for egne læreprocesser og deltagelse i omverdenen (medborgerskab).
En toning, som vi også har en formodning om, vil være med til at styrke studerendes (samfunds) engagement, hvilket vi igen formoder vil kunne have en "smittende" effekt på elevernes engagement for egne læreprocesser og deltagelse i omverdenen (medborgerskab).
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/06/16 → 14/08/17 |
Samarbejdspartnere
- VIA (leder)
- Fonden for Entreprenørskab, FFE-YE (Projektpartner)
Emneord
- Børn og unge
- social innovation
- samskabelse
- social analyse og handling
- specialpædagogik
- inklusion