Projektdetaljer
Beskrivelse
Socialministeriet har afsat midler til efteruddannelse af pædagoger der skal give
deltagerne:
øget viden om børns sprog og sproglige udvikling
viden om, hvornår et barn viser tegn på, at det kan have behov for en mere målrettet og systematisk sprogindsats
konkrete redskaber, der kan implementeres i den pædagogiske praksis i dagtilbuddene med henblik på at understøtte børns sproglige kompetencer.
deltagerne:
øget viden om børns sprog og sproglige udvikling
viden om, hvornår et barn viser tegn på, at det kan have behov for en mere målrettet og systematisk sprogindsats
konkrete redskaber, der kan implementeres i den pædagogiske praksis i dagtilbuddene med henblik på at understøtte børns sproglige kompetencer.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/09/11 → 31/12/12 |
Links | http://www.sprogpakken.dk |
Samarbejdspartnere
- VIA (leder)
- VIA University College (Projektpartner)
- Professionshøjskolen UCN (Projektpartner)
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole (Projektpartner)
- Syddansk Universitet (Projektpartner)
Emneord
- sprogtilegnelse
- sprogpakken
- sproglig udvikling
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.