Sticks’n’Sushi’s Brand Colors og Designmanual. En stikprøvekontrol og analyse af virksomhedens imagefarver og deres reproducerbarhed, farvelighed og konsistens på tværs af anvendte medieplatforme.

Projektdetaljer

Beskrivelse

Virksomhedens valg af logofarver og Brand Colors generelt indebærer en væsentlig risiko for at de ønskede farver ikke kan reproduceres på tværs af de mange forskellige medieplatforme som virksomheden benytter sig af.
Det gælder både hvad angår de digitale medieplatforme som Internet (hjemmeside, sociale medier og mobile medier) samt i særdeleshed ved fremstilling af forskellige fysiske printprodukter af forskelligt materialer (papir, karton, pap, plast, tekstil, metal etc.).
For at sikre højst mulig farvelighed i reproduktionen bør virksomhedens Brand Colors være udførligt specificeret i en Designmanual, Brand Manual, Design Guide eller lignende. Samtidig bør der være angivelse af acceptable farveforskelle på tværs af medieplatforme.

Sticks’n’Sushi har en gennemført visuel identitet, der går igen på såvel website som i de enkelte restauranter og de produkter der anvendes.
Virksomheden opererer især med mørke farver, suppleret med en metallisk sølv, og dertil er deres røde logo at finde på adskillige produkter og i udsmykningen af spisestederne.
I designmanualen er de tre Brand Colors specificeret som: Sort, Rød (PMS 1797C) og Sølv (PMS 877C).

Imidlertid viser en farvelighedsanalyse af fem forskellige produkter (en bog, en folder om fiskebæredygtighed, et menukort, nogle stickers og en bærepose af papir) at der er tydelige farveforskelle på tværs af disse produkter og at der er forholdsvis stor farveforskel i forhold til de specificerede Brand Colors.

Ved at fremsætte nye retningslinjer for klargøring af digitalt materiale til tryk (farvestyrede pdf-filer), samt forbedringsforslag til eksisterende Brand Colors og Designmanual vil virksomheden fremover kunne opnå større farvelighed og konsistens i deres visuelle identitet på tværs af medieplatforme.

For DMJX vil det dels betyde at virksomheden får kendskab til vores uddannelse og til vores studerendes kapabilitet, således at dette kan medvirke til fremtidige praktikpladser og forhåbentlig ansættelse af dimittender og dels vil DMJX udbygge netværket af samarbejdspartnere i brancherne.

Projektet og de forskellige analyser tager udgangspunkt i etableret viden om Grafisk Produktion, Color Management, Operations Management og Processtandardisering (ISO 12647).
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato07/12/1529/01/16

Samarbejdspartnere

Emneord

  • web og mobile platforme

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.