Stor drama med de små: Procesdrama i indskolingens litteraturundervisning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Formålet med dette projekt er at forske i, hvordan undervisning med drama kan udvikle indskolingselevers deltagelse og medbestemmelse i grundskolens danskfag, med særligt fokus på fortolkning af litteratur. Dette forskningsfokus kan kvalitativt udvikle undervisning med drama som en del af grundskolens litteraturundervisning i indskolingen, og dermed også styrke den praktisk-musiske dimension i danskfaget.
Kort titelStor drama med de små
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/2231/12/24

Samarbejdspartnere

  • Aarhus Universitet (leder)

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • LItteraturdidaktik
  • æstetik
  • dramapædagogik
  • dramaleg

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.