I dette projekt arbejder vi med børnefællesskaber i det almene fritidspædagogiske arbejde, men også med henblik på at styrke det inkluderende pædagogiske arbejde. Med afsæt i medarbejdernes konkrete erfaringer og aktuelle problemstillinger i den fritidspædagogisk praksis fik medarbejderne viden om forskellige fællesskabsforståelser, herunder arbejdet med børns deltagelsesmuligheder, praksisfællesskaber og hvordan vi i denne sammenhæng kan anvende børnenes perspektiver.
Forløbet foregår hvert halve år henover en periode 3 år, hvor vi arbejder med forskellige teoretiske nedslag hvert halv år. Konkret har vi arbejdet med Fritidspædagogisk faglighed, Fritidspædagogiske værdier og Sprog i fritidspædagogisk praksis
Formålet var at medarbejderne fik viden om, hvordan de understøtter det fritidspædagogiske arbejde med børns fællesskaber på tværs af zoner og aktiviteter og på tværs af børnenes hverdagsliv i skole og interesse fællesskaber, årgangsfællesskaber og venskaber.
Vidensopbygning, inddragelse af børn perspektiver, styrket arbejdsfællesskab og børnefælleskab
Status | Igangværende |
---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/23 → 31/12/25 |
---|