STYRKET BØRNEFÆLLESSKABER I FRITIDSPÆDAGOGISK PRAKSIS

Projektdetaljer

Beskrivelse

I dette projekt arbejder vi med børnefællesskaber i det almene fritidspædagogiske arbejde, men også med henblik på at styrke det inkluderende pædagogiske arbejde. Med afsæt i medarbejdernes konkrete erfaringer og aktuelle problemstillinger i den fritidspædagogisk praksis fik medarbejderne viden om forskellige fællesskabsforståelser, herunder arbejdet med børns deltagelsesmuligheder, praksisfællesskaber og hvordan vi i denne sammenhæng kan anvende børnenes perspektiver.

Forløbet foregår hvert halve år henover en periode 3 år, hvor vi arbejder med forskellige teoretiske nedslag hvert halv år. Konkret har vi arbejdet med Fritidspædagogisk faglighed, Fritidspædagogiske værdier og Sprog i fritidspædagogisk praksis

Lægmandssprog

Formålet var at medarbejderne fik viden om, hvordan de understøtter det fritidspædagogiske arbejde med børns fællesskaber på tværs af zoner og aktiviteter og på tværs af børnenes hverdagsliv i skole og interesse fællesskaber, årgangsfællesskaber og venskaber.

Nøgleresultater

Vidensopbygning, inddragelse af børn perspektiver, styrket arbejdsfællesskab og børnefælleskab
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/08/2331/12/25

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • Børn og unge
  • Fritidspædagogik
  • Værdiworkshop