Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Naturfagslærere og skoleledelserne i de fire kommuner kompetenceudvikles i undervisningsmetoden Flipped Learning. Lærerne vil få teoretisk viden om og praktiske erfaringer med Flipped Learning som metode. Dette vil ske gennem ekstern supervision, kollegial sparring og selvrapportering blandt de enkelte naturfagslærere og i fagteams. Målet er over tre år at styrke elevernes læring i og deres udbytte af naturfagene. Projektet sigter tillige på at sikre, at skolerne fastholder og videreudvikler metoden tilpasset naturfagslærernes praksis også efter projektets afslutning. Projektet gennemføres i samarbejde med professionshøjskolerne Metropol og VIA. Der deltager 73 lærere og 16 skoleledere.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/17 → 30/11/19 |
Links | http://www.apmollerfonde.dk/folkeskolen/projekter.aspx#projects=* |
Emneord
- undervisningsteknologi
- læreruddannelsen
- folkeskolen
- blended learning
- naturfag
- undervisning
- didaktik
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Flipped Classroom Pilot
Andersen, T. D., Munksby, N., Levinsen, H., Foss, K. K., Jespersen, P. & Philipps, M.
01/01/14 → 31/01/15
Projekter: Projekt › Forskning
Aktiviteter
- 1 Konference
-
Big bang: National konference for undervisning i naturfag
Thomas Dyreborg Andersen (Arrangør)
11 mar. 2016Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
Fil
Publikation
-
En didaktisk model for Flipped Classroom
Levinsen, H., Foss, K. K., Andersen, T. D., Philipps, M. R., Jespersen, P. & Nissen, S. K., 26 apr. 2016, Flip din undervisning: En antologi om Flipped Classroom og Flipped Learning. Schunk, A. (red.). Aarhus: Turbine Forlaget, s. 34-53 19 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Flipped Classroom, active Learning?
Andersen, T. D., Levinsen, H., Philipps, M., Jespersen, P., Foss, K. K., Lohmann-Jensen, M. & Munksby, N., 28 maj 2015.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning