Styrket læring med Flipped Learning i naturfagene

  • Andersen, Thomas Dyreborg (Projektleder)
  • Foss, Kristian Kildemoes (Projektleder)
  • Levinsen, Henrik (Projektdeltager)
  • Philipps, Morten Raahauge (Projektdeltager)
  • Andersen, Thomas Dyreborg (Projektleder)
  • Foss, Kristian Kildemoes (Projektleder)
  • Levinsen, Henrik (Projektdeltager)
  • Philipps, Morten Raahauge (Projektdeltager)
  • Sillasen, Martin Krabbe (Projektdeltager)
  • Hansen, Mette Hesselholt Henne (Projektdeltager)
  • Barasinski, Morten (Projektdeltager)
  • Borchsenius, Mette (Projektdeltager)
  • Sjølin Bauer, Flemming (Projektdeltager)

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Naturfagslærere og skoleledelserne i de fire kommuner kompetenceudvikles i undervisningsmetoden Flipped Learning. Lærerne vil få teoretisk viden om og praktiske erfaringer med Flipped Learning som metode. Dette vil ske gennem ekstern supervision, kollegial sparring og selvrapportering blandt de enkelte naturfagslærere og i fagteams. Målet er over tre år at styrke elevernes læring i og deres udbytte af naturfagene. Projektet sigter tillige på at sikre, at skolerne fastholder og videreudvikler metoden tilpasset naturfagslærernes praksis også efter projektets afslutning. Projektet gennemføres i samarbejde med professionshøjskolerne Metropol og VIA. Der deltager 73 lærere og 16 skoleledere.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/01/1730/11/19

    Samarbejdspartnere

    • Københavns Professionshøjskole (leder)
    • Københavns Kommune (Projektpartner)
    • Professionshøjskolen Metropol (Projektpartner)
    • VIA University College (Projektpartner)
    • Silkeborg Kommune (Projektpartner)
    • Gribskov Kommune (Projektpartner)
    • Vejen Kommune (Projektpartner)

    Emneord

    • undervisningsteknologi
    • læreruddannelsen
    • folkeskolen
    • blended learning
    • naturfag
    • undervisning
    • didaktik

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.