Styrket læring med Flipped Learning i naturfageneAugmentet Learning with Flipped Classroom in the Natural Science

  • Andersen, Thomas Dyreborg (Projektleder)
  • Foss, Kristian Kildemoes (Projektleder)
  • Levinsen, Henrik (Projektdeltager)
  • Philipps, Morten (Projektdeltager)
  • Sillasen, Martin Krabbe (Projektdeltager)
  • Hansen, Mette Hesselholt Henne (Projektdeltager)
  • Barasinski, Morten (Projektdeltager)
  • Borchsenius, Mette (Projektdeltager)
  • Sjølin Bauer, Flemming (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Naturfagslærere og skoleledelserne i de fire kommuner kompetenceudvikles i undervisningsmetoden Flipped Learning. Lærerne vil få teoretisk viden om og praktiske erfaringer med Flipped Learning som metode. Dette vil ske gennem ekstern supervision, kollegial sparring og selvrapportering blandt de enkelte naturfagslærere og i fagteams. Målet er over tre år at styrke elevernes læring i og deres udbytte af naturfagene. Projektet sigter tillige på at sikre, at skolerne fastholder og videreudvikler metoden tilpasset naturfagslærernes praksis også efter projektets afslutning. Projektet gennemføres i samarbejde med professionshøjskolerne Metropol og VIA. Der deltager 73 lærere og 16 skoleledere.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1730/11/19

Emneord

  • undervisningsteknologi
  • læreruddannelsen
  • folkeskolen
  • blended learning
  • naturfag
  • undervisning
  • didaktik

Projekter

Projekt Flipped classroom

Sillasen, M. K. & Hansen, M. H. H.

01/01/1631/12/17

Projekter: ProjektForskning

Fil