Tegn på sprog - tosprogede børn lærer at læse og skrive

  • Daugaard, Line Møller (Projektdeltager)
  • Orluf, Birgit (Projektdeltager)
  • Østergaard, Winnie (Projektdeltager)
  • Ladegaard, Uffe (Projektdeltager)
  • Pitkänen-Huhta, Anne (Projektdeltager)
  • Laursen, Helle Pia (Projektleder)
  • Holm, Lars (Projektdeltager)
  • Axelsson, Monica (Projektdeltager)
  • Buchardt, Mette (Projektdeltager)
  • Wulff, Lone (Projektdeltager)
  • Lundqvist, Ulla (Projektdeltager)

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Tiårigt forskningsprojekt, der følger tosprogede børns møde med og udvikling af skriftsprog i fem forskellige klasser på skoler i fem kommuner. Børnene følges, fra de starter i 0. klasse, til de afslutter 9. klasse. I hvert klasserum samarbejder en forskningsmedarbejder fra en professionshøjskole med klassens lærere og pædagoger om at tilrettelægge, gennemføre og evaluere læse- og skriveundervisning, der tilgodeser de tosprogede elevers forudsætninger og behov.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/08/0830/06/18

    Emneord

    • sprog