Projektdetaljer
Beskrivelse
I et tæt samarbejde mellem universiteter og professionshøjskoler etableres et nationalt vidensnetværk, der får til opgave at udvikle og afholde kompetenceudviklingsforløb om teknologiforståelse for professionshøjskoleundervisere med afprøvning af forløb for studerende, grundskolelærere og øvrigt pædagogisk personale. Kompetenceudvikling og afprøvning sker med afsæt i teknologiforståelse ‘som fag’ og matematik på efter/videreuddannelser, samt med afsæt i teknologiforståelse ‘i fag’ koblet til matematik, billedkunst samt håndværk og design på læreruddannelser.
Lægmandssprog
This is a country-wide collaborative project between vocational schools and universities investigating technological literacy across several school subjects as part of Teacher Education. The project also investigates technological literacy as an independent subject.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/20 → 31/12/21 |
Samarbejdspartnere
- Styrelsen for Uddannelse og Kvalitet STUK
- Københavns Professionshøjskole (leder)
- Professionshøjskolen UCN
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- UC SYD
- Professionshøjskolen Absalon
- Aarhus Universitet
- Aalborg Universitet
- Københavns Universitet
- IT-Universitetet i København
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.