Teknologiforståelse i uddannelse af lærere og øvrigt pædagogisk personale

Projektdetaljer

Beskrivelse

Professionshøjskolerne har i samarbejde med universiteterne fået til opgave at udvikle og afholde kompetenceudviklingsforløb om teknologiforståelse for professionshøjskoleundervisere, grundskolelærere og øvrigt pædagogisk personale. Projektet udgør en del af tredje fase i BUVM’s samlede forsøgsprogram med teknologiforståelse i skolen, hvor der gøres klar til at arbejde med teknologiforståelse på lærernes grund- og efter/videreuddannelse. Der bygges således videre på arbejdet og erfaringerne fra både udviklingsfasen i forsøgsprogrammet (første fase) og erfaringerne fra forsøg på de 46 udvalgte skoler (anden fase). Projektet løses i et tæt samarbejde mellem universiteter og professionshøjskoler i perioden fra december 2019 til september 2021.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/03/2031/03/22

Samarbejdspartnere

  • Københavns Professionshøjskole (leder)
  • VIA University College
  • Professionshøjskolen Absalon
  • UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
  • UC SYD
  • Aalborg Universitet
  • Aarhus Universitet
  • IT-Universitetet i København
  • Københavns Universitet
  • Professionshøjskolen UCN

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Teknologiforståelse
  • Kompetenceudvikling
  • Sektorprojekt
  • Designbaseret kompetenceudvikling
  • Praksisnær kompetenceudvikling