Projektdetaljer

Beskrivelse

Formålet med dette projekt er at undersøge og dokumentere, hvordan matematikvejledere vejleder deres fagkolleger, når temaet er at undervise elever i matematikvanskeligheder.

Nøgleresultater

Med projektet forventes det at få en større viden om de udfordringer, som matematikvejledere står overfor i arbejdet med at understøtte deres fagkolleger i at undervise elever i matematikvanskeligheder. Denne viden vil have stor betydning for uddannelse af nuværende og kommende matematiklærere og -vejledere samt for udviklingen af matematikundervisningen i skolen i forhold til at forebygge, at elever kommer i matematikvanskeligheder.
AkronymTIMATIK
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/05/2231/12/23

Emneord

  • Børn og unge
  • elever i matematikvanskeligheder
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Læreruddannelse
  • matematikdidaktik
  • efteruddannelse
  • matematikvejleder
  • vejledning
  • supervision
  • matematikdidaktik

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.