Projektdetaljer
Beskrivelse
I forbindelse med specialiseringsmodulerne Friluftslærer - natur og udeliv og Krop og læring i alle fag ønskes en opkvalificering af de fagligt-pædagogiske undervisningsprojekter, der udgør modulernes udprøvning. I et samarbejde på tværs af modulerne ønsker vi at kvalificere projektarbejdsformen, øge studieintensiteten og bidrage til læringsudbyttet. Derfor vil vi rammesætte et projektspor med fire deltagelsespligtige ’milepæle’ (fysiske møder). Milepælene rammesættes som undervisning på tværs af de to specialiseringsmoduler, der faciliterer de studerendes arbejdsproces og sikrer ekstra støtte og inspiration i arbejdet med projektet. Undervisningen udformes som oplæg, faglig diskussion, samt peer-to-peer feedback studerende imellem. For at skabe en fælles platform fokuseres der på følgende elementer: Kropsforankret læring, Elevers kropslige muligheder og alsidighed samt Udeskoledidaktik.
I projektsporet skal de studerende med udgangspunkt i relevant forskning udvælge en problemstilling, der undersøges gennem udvikling, afprøvning og evaluering af et undervisningsforløb i skolens praksis. Arbejdsformen tager afsæt i en undersøgelsesbaseret tilgang til undervisning og læring, hvor de studerende gennemgår en iterativ proces.
I projektsporet skal de studerende med udgangspunkt i relevant forskning udvælge en problemstilling, der undersøges gennem udvikling, afprøvning og evaluering af et undervisningsforløb i skolens praksis. Arbejdsformen tager afsæt i en undersøgelsesbaseret tilgang til undervisning og læring, hvor de studerende gennemgår en iterativ proces.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 10/08/20 → 10/01/21 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning