Projektdetaljer
Beskrivelse
Virksomhedens valg af kampagnefarver og Brand Colors generelt indebærer en væsentlig risiko for at de ønskede farver ikke kan reproduceres på tværs af de mange forskellige medieplatforme som virksomheden benytter sig af.
Det gælder både hvad angår de digitale medieplatforme som Internet (hjemmeside, sociale medier og mobile medier) samt i særdeleshed ved fremstilling af forskellige fysiske print-produkter af forskelligt materialer (papir, karton, pap, plast, tekstil, metal etc.).
For at sikre højst mulig farvelighed i reproduktionen bør virksomhedens Brand Colors være udførligt specificeret i en Designmanual, Brand Manual, Design Guide eller lignende. Samtidig bør der være angivelse af acceptable farveforskelle på tværs af medieplatforme.
Kampagnen har en gennemført visuel identitet, der går igen på såvel website som i de enkelte fysiske produkter der anvendes.
Virksomheden opererer især med en mørkebrun, en rød og en lys blågrøn kampagnefar-ve, som er at finde på adskillige produkter.
I designmanualen er de kampagnefarverne specificeret som: Mørkebrun (PMS 504C), Toms Rød (PMS 485C) og lys blågrøn (PMS 573C).
Imidlertid viser en farvelighedsanalyse af fem forskellige produkter (plastemballage til Toms Skildpadder, en flyer, en papsøjle (POS), et pallesvøb) i bølgepap og en indlægsæske) at der er en forholdsvis stor farveforskel på tværs af disse produkter og at der er forholdsvis stor farveforskel i forhold til de specificerende Brand Colors.
Ved at fremsætte nye retningslinjer for klargøring af digitalt materiale til tryk (farvestyrede pdf-filer), samt forbedringsforslag til eksisterende Brand Colors og Designmanual vil virksomheden fremover kunne opnå større farvelighed og konsistens i deres visuelle identitet på tværs af medieplatforme.
For DMJX vil det dels betyde at virksomheden får kendskab til vores uddannelse og til vores studerendes kapabilitet, således at dette kan medvirke til fremtidige praktikpladser og forhåbentlig ansættelse af dimittender og dels vil DMJX udbygge netværket af samarbejds-partnere i brancherne.
Projektet og de forskellige analyser tager udgangspunkt i etableret viden om Grafisk Produktion, Color Management, Operations Management og Processtandardisering (ISO 12647).
Det gælder både hvad angår de digitale medieplatforme som Internet (hjemmeside, sociale medier og mobile medier) samt i særdeleshed ved fremstilling af forskellige fysiske print-produkter af forskelligt materialer (papir, karton, pap, plast, tekstil, metal etc.).
For at sikre højst mulig farvelighed i reproduktionen bør virksomhedens Brand Colors være udførligt specificeret i en Designmanual, Brand Manual, Design Guide eller lignende. Samtidig bør der være angivelse af acceptable farveforskelle på tværs af medieplatforme.
Kampagnen har en gennemført visuel identitet, der går igen på såvel website som i de enkelte fysiske produkter der anvendes.
Virksomheden opererer især med en mørkebrun, en rød og en lys blågrøn kampagnefar-ve, som er at finde på adskillige produkter.
I designmanualen er de kampagnefarverne specificeret som: Mørkebrun (PMS 504C), Toms Rød (PMS 485C) og lys blågrøn (PMS 573C).
Imidlertid viser en farvelighedsanalyse af fem forskellige produkter (plastemballage til Toms Skildpadder, en flyer, en papsøjle (POS), et pallesvøb) i bølgepap og en indlægsæske) at der er en forholdsvis stor farveforskel på tværs af disse produkter og at der er forholdsvis stor farveforskel i forhold til de specificerende Brand Colors.
Ved at fremsætte nye retningslinjer for klargøring af digitalt materiale til tryk (farvestyrede pdf-filer), samt forbedringsforslag til eksisterende Brand Colors og Designmanual vil virksomheden fremover kunne opnå større farvelighed og konsistens i deres visuelle identitet på tværs af medieplatforme.
For DMJX vil det dels betyde at virksomheden får kendskab til vores uddannelse og til vores studerendes kapabilitet, således at dette kan medvirke til fremtidige praktikpladser og forhåbentlig ansættelse af dimittender og dels vil DMJX udbygge netværket af samarbejds-partnere i brancherne.
Projektet og de forskellige analyser tager udgangspunkt i etableret viden om Grafisk Produktion, Color Management, Operations Management og Processtandardisering (ISO 12647).
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 07/12/15 → 29/01/16 |
Samarbejdspartnere
- Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (leder)
- Toms Gruppen A/S (Projektpartner)
- Wibroe, Duckert & Partners (Projektpartner)
Emneord
- web og mobile platforme
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.