Tværsproglighed i læreruddannelsen

Projektdetaljer

Beskrivelse

Forskning viser, at hvis man arbejder tværsprogligt i undervisningen, så lærer man hurtigere og mere effektivt nye sprog. Det er baggrunden for det nye udviklingsprojekt, der vil implementere den viden i undervisningen på læreruddannelsen på Professionshøjskolen Absalon.
Projektets overordnede formål er at omsætte og udbrede forskningsbaseret viden om tværsproglig didaktik gennem et landsdækkende udviklingsarbejede i tæt samarbejde mellem professionshøjskoler, grundskoler og Center for Grundskoleforskning på Syddansk Universitet (SDU).
Professionshøjskolen Absalon er i et samarbejde med landets andre fem professionshøjskoler og Center for Grundskoleforskning på SDU i gang med at få den nye generation af lærere til at bringe de tværsproglige metoder ud til landets skoler. Det vil gøre sprogundervisningen bedre og mere effektiv, når eleverne går i dybden med sprogene og deres sammenhæng.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/02/2130/06/22

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • tværsproglighed
  • fleresproglighed
  • læreruddannelse
  • fremmedsprogsdidaktik
  • didaktik
  • udviklingsarbejde
  • formidling
  • praksissamarbejde
  • innovation