Tværsproglighed i læreruddannelsen

  • Klimaszyk, Petra (Projektdeltager)
  • Pettersson, Maria Pia (CoPI)
  • Kjærbæk, Laila (Projektleder)
  • Busch, Sofia Esmann (Projektdeltager)
  • Krogager Andersen, Line (Projektdeltager)
  • Daugaard, Line Møller (Projektdeltager)
  • Morollón Martí, Natalia (Projektdeltager)
  • Löbl, Stephanie Kim (Projektdeltager)
  • Jacobsen, Susanne Karen (Projektdeltager)
  • Fischer-Rasmussen, Anne-Marie (Projektdeltager)
  • Hauge, Nina (Projektdeltager)
  • Hansen, Camilla Franziska (Projektdeltager)
  • Hjarnø, Gitte (Projektdeltager)
  • Smith-Sivertsen, Merete (Projektdeltager)
  • Bruntt, Karen Lassen (Projektdeltager)
  • Christensen, Bodil (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Forskning viser, at hvis man arbejder tværsprogligt i undervisningen, så lærer man hurtigere og mere effektivt nye sprog. Det er baggrunden for det nye udviklingsprojekt, der vil implementere den viden i undervisningen på læreruddannelsen på Professionshøjskolen Absalon.
Projektets overordnede formål er at omsætte og udbrede forskningsbaseret viden om tværsproglig didaktik gennem et landsdækkende udviklingsarbejede i tæt samarbejde mellem professionshøjskoler, grundskoler og Center for Grundskoleforskning på Syddansk Universitet (SDU).
Professionshøjskolen Absalon er i et samarbejde med landets andre fem professionshøjskoler og Center for Grundskoleforskning på SDU i gang med at få den nye generation af lærere til at bringe de tværsproglige metoder ud til landets skoler. Det vil gøre sprogundervisningen bedre og mere effektiv, når eleverne går i dybden med sprogene og deres sammenhæng.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/02/2130/06/22

Samarbejdspartnere

  • Syddansk Universitet (leder)
  • UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
  • UC SYD
  • Københavns Professionshøjskole
  • Professionshøjskolen UCN

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • tværsproglighed
  • fleresproglighed
  • læreruddannelse
  • fremmedsprogsdidaktik
  • didaktik
  • udviklingsarbejde
  • formidling
  • praksissamarbejde
  • innovation
  • TiG: Tværsproglighed i Grundskolen

    Klimaszyk, P. (Projektdeltager), Krogager Andersen, L. (Projektleder), Kjærbæk, L. (Projektleder), Hansen, C. F. (Projektdeltager), Busch, S. E. (Projektdeltager), Hjarnø Petersen, G. (Projektdeltager), Bruntt, K. L. (Projektdeltager) & Hauge Jensen, N. (Projektdeltager)

    01/08/2430/06/25

    Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation